Time of my life! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Loeffen - WaarBenJij.nu Time of my life! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Loeffen - WaarBenJij.nu

Time of my life!

Door: Tom Loeffen

Blijf op de hoogte en volg Tom

31 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanuit het nog altijd heerlijke Suriname, ga ik jullie weer op de hoogte brengen van al mijn avonturen! Omdat ik de volgorde van alles niet meer helemaal weet, zal ik het allemaal in kopjes vertellen.

Borgoe-yolo-cheap-chilltrip 2.0
Om te beginnen met het succes van de trip. Na de vorige trip, wilde iedereen mee met de volgende trip. Echter, hadden we eerst gezegd dat we niet met meer dan 20 personen zouden gaan. 20 Is uiteindelijk 30 geworden. We zijn dus bezig met een trip voor 30 personen. De organisatie is uitgebreid met een extra persoon, genaamd Maaike. Wij drieën zijn druk bezig alles aan het regelen. Boodschappen doen, verblijfplaats regelen, diëten, allergieën, avondeten, ontbijt, vervoer en ga zo maar door. Het is (bijna) allemaal geregeld dus we zijn helemaal klaar om morgen weg te gaan.

Komst papa
Donderdag is papa aangekomen in Suriname. Na een aantal nadrukkelijk te hebben gezegd dat het hier heel heet is, heeft hij een hele wandeltocht gehouden door Paramaribo. Thuis aangekomen was hij tot de conclusie gekomen dat het toch wel heet was. Ik vind het heel leuk om papa aan al mijn Surinaamse vrienden voor te stellen. Verder zijn we aan het genieten van de zon, het land en de mensen om ons heen. Verder komen Mama en Ferry ook over een aantal weken en ook daar heb ik heel veel zin in!

Brownsberg
Brownsberg is de trip waar ik met papa heen ben geweest. Mijn huisgenoten, Frank en Carlijn, zijn gezellig mee geweest en uiteindelijk zijn we met 18 mensen op trip gegaan. We hebben heerlijk gezwommen in het brokopondomeer, door de bossen gewandeld, apen spotten, watervallen gezien, nachtwandeling gemaakt en in de avond genieten van een heerlijk koud datna biri!
Verder is papa naar Santigron geweest en gaat hij het weekend naar nickerie/biggipan.

Verjaardag Samira
Donderdag hadden we nog de verjaardag van Samira (Hiermee ga ik ook mee naar Curaçao). Het feest begon om half 9 met een bbq. Rond half tien gingen alle stoelen aan de kant en zijn we met iedereen gaan dansen en drinken. Gelukkig was daar DJ Biega (Justin, de neef van Mitchell) die zorgde voor de goede muziek. Om 1 uur zijn we met iedereen naar Havanna’s gegaan en hebben we daar het feest verder afgemaakt. Dag erna wel moest er wel weer stage gelopen worden, maar dat is helemaal goed gekomen ;).


Dit waren een aantal van mijn gebeurtenissen van de vorige 2 weken. Ik ben er vast een aantal vergeten, maar wanneer is terug ben in Nederland, zal ik ze allemaal nog eens vertellen en zal ik je meenemen in het verhaal alsof je er zelf bij was. Ook op stage gaat alles top! Verder heb ik hier de tijd van mijn leven, geniet ik van alle momenten en spookt het woord emigreren de laatste tijd iets te vaak door mijn hoofd :).

  • 31 Oktober 2014 - 19:53

    Marja:

    Ha lieve Tom. Wij tellen de dagen nu ook af en kunnen niet wachten om naar jou toe te gaan en mee te maken wat je allemaal beschrijft!! Nog een paar fijne dagen met papa en tot over twee weken!! Kus mama

  • 31 Oktober 2014 - 20:22

    Erik Loeffen:

    Zoals jullie hebben gelezen ben ik sinds een week bij suriname en begrijp wat hem zo trekt in dit land. Suriname is heel bijzonder met zijn diversiteit aan culturen. Wat zeker ook het vermelden waard is zijn de vrienschappen van de studenten. Ik ben hier als vader van tom met open armen ontvangen en mee mogenproeven van het leven hier. Voor mij een tijd om nooit te vergeten samen met mijn jongste zoon. Bedankt Tom en medestudenten. :)

  • 31 Oktober 2014 - 20:48

    Rosa:

    Super leuke verhalen Tom! Ik volg nu een semester over Suriname op school en ik herken heel veel van de dingen die je noemt! Alleen ken ik ze alleen van het internet.... helaas haha. Morgen gaan een deel van de studenten voor 2 weken op studiereis naar Suriname, misschien zie je ze nog wel! Heeeel veel succes daar nog poes! Keep on writing! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Daar gaan we dan. Mijn eerste blog over ''mijn Surinaamse droom''.

Begin februari ben ik begonnen met zoeken naar een buitenlandse stage en uiteindelijk beland in Suriname. Het begon allemaal als een 'leuk' idee, maar de laatste weken besefte ik pas waar ik aan begonnen ben.
Met een lichte vertraging naar Schiphol toe, inchecken en gedag zeggen, moest ik toch echt alleen verder.
Al snel kwam ik Radya en Ilse tegen. Zij hebben ook een stage gevonden via MM2 en hadden dezelfde vlucht als ik. Zij hadden nummer 44-A en 44-B en ik mocht plaatsnemen op 28-B. In het vliegtuig zat ik naast een Surinaamse man die niet heel goed Nederlands kon, dus een goed gesprek zat er niet in. Ook was hij te druk met het vragen naar een extra maaltijd.
Na veilig geland te zijn, kwam ik in een warm land, heel warm land. Net voor ons was een KLM vliegtuig geland, dus er stond een lange rij te wachten. Na ongeveer een uur waren Radya, Ilse en ik aan de beurt om een stempel te halen. We werden opgehaald door de neef van Mitchell (van MM2) en hij bracht ons naar Mitchell. Radya werd gebracht door familie van een vriendin die in Suriname woont. Ik zat achterin de auto, wilde mijn gordel om doen, maar dat hoefde niet, want het was niet verplicht hier. Eenmaal bij Mitchell aangekomen bleven Radya en Ilse daar en ging ik door naar mijn eigen kamer.
Er werd uitgelegd hoe alles werkte en waar mijn slaapplek was en daarna vertrokken zij weer. Verder loopt mijn huisbaas 's nachts rond het huis als bewaking en knipperen de lichten, omdat er op dit moment te weinig stroom is. De volgende dag werd ik al heel vroeg wakker, had ik het heet en had ik dorst en honger. Ik had nog een half flesje water over, die ik de dag ervoor met voorbedachte rade had bewaard.
We hadden afgesproken de dag na aankomst boodschappen te doen. Omdat Radya en Ilse op 15 minuten loopafstand wonen, wilde ik een taxi bellen. Aangezien ik snel een taxi nodig had en dit niet mogelijk was, ging ik lopend. De vorige dag/nacht kwam ik in het donker aan bij mijn kamer dus de weg naar hen was één groot raadsel. Op straat nog drie keer nagevraagd waar ik heen moest, maar na 20 minuten arriveerde ik dan. Snel boodschappen gehaald en gegeten. Om 1 uur zouden we een citytour doen, maar om vijf over 1 werd gezegd dat deze verzet moest worden. Hierdoor zijn we gaan zwemmen bij 'Zin' waar wij uiteindelijk ook hebben gegeten, rijst met kip. Na het zwemmen en eten kwam ik om 9 uur thuis.

Dit waren mijn eerste twee dagen in Suriname. Nu ga ik slapen en zal ik over ongeveer een week weer eens wat van me laten horen. Tot dan!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2015

Misi Switi Sranang en Kalli

29 December 2014

Nog maar vijf weken te gaan

26 November 2014

Leven de onafhankelijkheid!

31 Oktober 2014

Time of my life!

14 Oktober 2014

Van ziek in bed naar een onvergetelijk weekend!
Tom

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 9209

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: