Nog even van mijn vakantie genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Loeffen - WaarBenJij.nu Nog even van mijn vakantie genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tom Loeffen - WaarBenJij.nu

Nog even van mijn vakantie genieten!

Door: Tom Loeffen

Blijf op de hoogte en volg Tom

29 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Aangezien iedereen benieuwd is wat ik hier allemaal uitspook, zal ik nog maar eens een blog schrijven.

De dag na de citytour (dinsdag 26 augusutus) had ik lekker uitgeslapen tot half 10 en rustig ontbeten. Omdat het binnen te warm is om te eten, zit ik altijd in de binnenplaats. Natuurlijk ben ik niet alleen interessant voor de Surinaamse dames, maar vinden de Surinaamse muggen mij ook wel een lekkerding en dit heb ik geweten. Wanneer ik eenmaal buiten zit, komen ze allemaal op mij af en wordt ik lek geprikt. Ook de DEET die ik op doe wil niet altijd helpen. Ondanks de muggen waren we Radya, Ilse en ik in de middag weer naar ZIN geweest om te gaan zwemmen. Aangezien het hier in de middag rond de 35 graden kan zijn, is een duik in het zwembad geen overbodige luxe. Ook hebben we hier weer avond gegeten en ben ik voor de bami gegaan. 's Avonds waren we in de binnenplaats bij mij gaan zitten onder het genot van een lekker Parbo biertje.
De volgende dag zal ik dan niet meer alleen zijn en zouden Frank en Ilse aankomen. In de ochtend waren Radya, Ilse en ik naar de vreemdelingendienst geweest om een stempel op te halen. Na een half uur (wat niet heel lang is hier) gewacht te hebben, zijn we richting het winkelcentrum geweest naast mijn stagebedrijf TBL Cinemas. Hier hebben we wat gegeten en rondgekeken en zijn de over de grote markt gelopen waar heel veel fruit word verkocht. Aan het einde van de middag kwamen dan eindelijk mijn medebewoners aan. 's Avonds zijn we met iedereen (Frank, Radya, Ilse, Ilse, Gwendolyn, Samira en ik) gaan eten bij Gardi en daarna na The Garden, een karaokebar. De microfoon kwam helaas nog niet onze kant op, maar daar gaat volgende week verandering in komen.
Donderdag 28 augustus waren we met iedereen weer eens naar ZIN geweest. Hier waren we namelijk niet eerder geweest. Einde van middag kwam Nynke aan en wilde we avond eten bij een roti tent. Deze ging net dicht toen we aankwamen en zijn de doorgereden naar Zus en Zo. Na het eten waren we naar Havanna lounge geweest. Hier waren ze allemaal salsa aan het dansen. Ik weet dat ik mijn heupen goed kan losgooien, maar tegen deze mensen kon ik helaas niet op. Volgende keer een nieuwe kans dan maar...
Vrijdag zijn Frank, Ilse, Nynke, Samira en ik naar het winkelcentrum geweest en hebben we het huisdier van mijn buren gezien, een aapje.
Nu zit ik even bij de komen van de hitte en drink ik een lekker biertje met Frank en Ilse.

Dit waren weer een aantal dagen uit mijn Surinaamse droom en binnenkort zal ik weer een nieuw en spannend verhaal bloggen!

Adyosi (tot gauw)

  • 29 Augustus 2014 - 22:57

    Marja:

    Ha Tom. Wat leuk dat je nu medebewoners hebt. Je hebt in nog geen week al veel beleeft. Superleuk! Geniet van je biertje met Frank en Ilse en we skypen weer gauw! Wij zeggen Hou Doe!

  • 29 Augustus 2014 - 23:57

    A Marie:

    Roti!!! Dqt mag je klaarmaken voor ons als je terug bent!

  • 30 Augustus 2014 - 10:56

    Erik Loeffen:

    Hoi Tom, het leven in suriname is zo slecht nog niet merk ik uit je verhalen. Fijn dat je nu met meer personen in je huisje woont. Ben benieuwd als je volgende week begint met de stage. Ik kijk uit naar je nieuwe verhaal hier en via skype.

  • 30 Augustus 2014 - 13:10

    Jan Wouters:

    Ik heb je mooie laatste reisverhaal gelezen prachtig.ik lees wel dat je het goed maakt.
    Groetjes van je opa en Truus' hou je goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Daar gaan we dan. Mijn eerste blog over ''mijn Surinaamse droom''.

Begin februari ben ik begonnen met zoeken naar een buitenlandse stage en uiteindelijk beland in Suriname. Het begon allemaal als een 'leuk' idee, maar de laatste weken besefte ik pas waar ik aan begonnen ben.
Met een lichte vertraging naar Schiphol toe, inchecken en gedag zeggen, moest ik toch echt alleen verder.
Al snel kwam ik Radya en Ilse tegen. Zij hebben ook een stage gevonden via MM2 en hadden dezelfde vlucht als ik. Zij hadden nummer 44-A en 44-B en ik mocht plaatsnemen op 28-B. In het vliegtuig zat ik naast een Surinaamse man die niet heel goed Nederlands kon, dus een goed gesprek zat er niet in. Ook was hij te druk met het vragen naar een extra maaltijd.
Na veilig geland te zijn, kwam ik in een warm land, heel warm land. Net voor ons was een KLM vliegtuig geland, dus er stond een lange rij te wachten. Na ongeveer een uur waren Radya, Ilse en ik aan de beurt om een stempel te halen. We werden opgehaald door de neef van Mitchell (van MM2) en hij bracht ons naar Mitchell. Radya werd gebracht door familie van een vriendin die in Suriname woont. Ik zat achterin de auto, wilde mijn gordel om doen, maar dat hoefde niet, want het was niet verplicht hier. Eenmaal bij Mitchell aangekomen bleven Radya en Ilse daar en ging ik door naar mijn eigen kamer.
Er werd uitgelegd hoe alles werkte en waar mijn slaapplek was en daarna vertrokken zij weer. Verder loopt mijn huisbaas 's nachts rond het huis als bewaking en knipperen de lichten, omdat er op dit moment te weinig stroom is. De volgende dag werd ik al heel vroeg wakker, had ik het heet en had ik dorst en honger. Ik had nog een half flesje water over, die ik de dag ervoor met voorbedachte rade had bewaard.
We hadden afgesproken de dag na aankomst boodschappen te doen. Omdat Radya en Ilse op 15 minuten loopafstand wonen, wilde ik een taxi bellen. Aangezien ik snel een taxi nodig had en dit niet mogelijk was, ging ik lopend. De vorige dag/nacht kwam ik in het donker aan bij mijn kamer dus de weg naar hen was één groot raadsel. Op straat nog drie keer nagevraagd waar ik heen moest, maar na 20 minuten arriveerde ik dan. Snel boodschappen gehaald en gegeten. Om 1 uur zouden we een citytour doen, maar om vijf over 1 werd gezegd dat deze verzet moest worden. Hierdoor zijn we gaan zwemmen bij 'Zin' waar wij uiteindelijk ook hebben gegeten, rijst met kip. Na het zwemmen en eten kwam ik om 9 uur thuis.

Dit waren mijn eerste twee dagen in Suriname. Nu ga ik slapen en zal ik over ongeveer een week weer eens wat van me laten horen. Tot dan!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2015

Misi Switi Sranang en Kalli

29 December 2014

Nog maar vijf weken te gaan

26 November 2014

Leven de onafhankelijkheid!

31 Oktober 2014

Time of my life!

14 Oktober 2014

Van ziek in bed naar een onvergetelijk weekend!
Tom

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 9211

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: